عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید و امید وارم لحظات خوبی رو داشته باشید در ضمن ما رو حتما از نظرات خوبتون آگاه کنید ما هم سعی میکنیم همیشه مطالب بروز و تازه رو در وبمون براتون به نمایش بزاریم

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه ها و آدرس sandab-rooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 17
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 43
:: بازدید ماه : 107
:: بازدید سال : 407
:: بازدید کلی : 39443

RSS

Powered By
loxblog.Com

b-rooz

انسان ویرایش شده_ دستاوردی نو در اصلاح ژنتیکی
یک شنبه 7 تير 1394 ساعت 14:45 | بازدید : 902 | نوشته ‌شده به دست ghader | ( نظرات )

 

با سلام .تا حالا شده فکر کنید که یا ارزو داشته باشید که فرزندتون شبیه چه کسی باشه پس حتما این مطلبو بخونید

شرکت‌هایی را تصور کنید که در قبال دریافت هزینه، به ویرایش ژنتیکی فرزند‌ان شما بپردازند و آن‌ها را آن طور که دوست دارید طراحی کنند. در این مطلب به نتایج تحقیقات دانشمندان چینی که برای اولین بار موفق به ویرایش ژنتیکی جنین انسان شده‌اند می‌پردازیم؛ اینکه چرا و چگونه این کار را انجام دادندومضوعاتی از این قبیل که آیا «اساسا این کار عملی اخلاقی است؟» و «آیا در جهان آینده، افراد بدون ویرایش ژنتیک شهروند درجه دوم خواهند بود» بحث جداگانه ای می طلبد، اما ویرایش   ژنتیک امکانی برای جلوگیری از انواع بیماری های ارثی فراهم می کند. امکانی که نخستین گام آن را گروه محققان چینی  برداشتند . آن‌ها  در  آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی گزارش دادند که با استفاده از روش CRISPR/Cas9  توانستند ژن معیوب HBB را از ژنوم یک جنین حذف کنند.که عامل بیماریی بود.

این ژن عامل بیماری تالاسمی است که به صورت ارثی منتقل می شود و بدون وجود آن، احتمال ابتلای فرد به دنیا امده به تالاسمی بسیار پایین استاما اینکه چرا محققان به جای بدن یک فرد بالغ، جنین انسان را هدف گرفته اند، دلیل خاصی دارد. همه سلولهای بدن ما از کد ژنتیکی واحد و یکسانی درست شده اند که بین سلول های پوست و مغز یکی هستند. چیزی که باعث تفاوت این سلولها با هم می شود، خاموش یا روشن بودن بخشهای مختلف این کد در هر سلول است. به دلیل یکسان بودن کد ژنتیکی در همه سلول ها، دستکاری و تغییر بخشی از این کد برای تمام شان فعلا غیرممکن است؛ اما تصور کنید درست زمانی که جنین انسان در حال شکل گیری است   بخش‌های زائد و بیماری زای جنین را از آن جدا کرده و به جایش بخش های بی ضرری بگذاریم. آن وقت به طور جدی جلوی انواع بیماری هایی را که فرد ممکن است در آینده به آن دچار شود، گرفته ایم.
فن به کار گرفته شده توسط این گروه، تزریق ترکیب پیچیده کریسپر به تخم تازه لقاح یافته انسان است تا ژن معیوب را هدف بگیرند. به این ترتیب، ژن معیوب را بریده و در همان زمان قطعات ژنتیکی دیگری که وارد جنین شده اند جایگزین آن می شوند. این روش در سلولهای انسان بالغ و همین طور جنین حیوانات مورد مطالعه قرار گرفته بود، اما تابه حال بر جنین انسان آزمایش نشده بود. هدف این محققان، جایگزین کردن ژن جدید در جنین تازه لقاح یافته بود تا در فرآیند رشدش، سلول هایی با ترکیب ژنتیک تازه تولید کند. در این پروژه تحقیقاتی که توسط جون جیو هوانگ، پژوهشگر ژنتیک سرپرستی شده، به ۸۶ جنین تازه شکل گرفته ترکیب {کریسپر و جایگزین}  را تزریق و 49 ساعت صبر کردند. از این تعداد، ۷۱ جنین بعد از قیچی شدن دی ان ای زنده ماندند اما فقط ۲۸ مورد ژن تازه را پذیرفته و پروتئین‌های جدیدی براساس آن تولید کردند.

متن کامل در ادامه ی مطلب



:: موضوعات مرتبط: انسان , ژنتیک , ,
:: برچسب‌ها: تازه های ژنتیک , ویرایش دی ان ای انسان , تازه های علم ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
:: ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد